Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Πρώιμη αυτοβιογραφία


Γύρω μου συνεργεία σκληρής δουλειάς
Υδραυλικά μοτοσικλέτες τζάμια  μάντρες
Πρώην καμίνια κι ανταλλακτικά αυτοκινήτων
Λιοσίων πόρτες τροπέτα τιμόνια και παρμπρίζ
(Ψαχτε μαλάκες τώρα τι 'ναι τα τροπέτα). 

Και ρούχα σέκοντ χαντ μισό, ένα ευρώ
(Σε ποια παζάρια, λαϊκές, πού να σου εξηγώ). 
«Ποτέ δε νοιάστηκα για καλοπέραση και λούσα». 

Έπαιξα μπάλα σε οικόπεδα άχτιστα, στους δρόμους
Δούλεψα σ' εργοστάσιο με σόμπες και καλοριφέρ
Πρόλαβα αυτά που κι αν κοιτάξετε, δε θα τα δείτε
Νερό απ' το πηγάδι, στάμνες, λάμπες πετρελαίου
Γυφτάκια με ξύλα καρότσια σούπερ μάρκετ
Στην παράγκα από τζίγκο, χάρμποτ κι ανάπτυγμα του ντενεκέ
(Του ντενεκέ απ' το λάδι - πού να καταλάβεις
Σου μιλάω για φτωχόσπιτα τα πήρ' ο δρόμος
Το 2004, Κύμης και Λούη Σπύρου, 
Και πού να προσέξεις, μες στα κλέη των πέντε κύκλων). 

Ήμουνα αριστερός σα νέος ευκατάστατος
Μα έφυγα απ' τα κόμματα νωρίς, φτωχότερος απ' ό,τι μπήκα:
Σοφότερο σε κάνουν οι μη βεβαιότητες - 

Η φτώχεια όμως να δεις πόσο σοφότερο σε κάνει. 

- «Ποτέ δε νοιάστηκα για καλοπεραση και λούσα» - Δεν το ποίημα της ίδιας συλλογής «Πατήσια - Νέα Ελβετία. 
- 2004, τα κλέη των πέντε κύκλων, Λούη Σπύρου: το 2004 έγιναν στην Αθήνα Ολυμπιακοί Αγώνες, μ' επίκεντρο το ΟΑΚΑ στην οδό Λούη Σπύρου (sic)


Δημήτρης Φύσσας
από τη συλλογή Εμένα μου λες, 
Ποιήματα 1997-2016, 2016

2 σχόλια:

Rosa Mund είπε...

Ήμουνα αριστερός σα νέος ευκατάστατος
Μα έφυγα απ' τα κόμματα νωρίς, φτωχότερος απ' ό,τι μπήκα:
Σοφότερο σε κάνουν οι μη βεβαιότητες -

Η φτώχεια όμως να δεις πόσο σοφότερο σε κάνει.



Τι αληθινοί στίχοι! Συμπτωματικά, διαβάζω κι εγώ την ίδια συλλογή:


Just ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
Στον Δημοσθένη Κούρτοβικ

Ούτε περήφανος, ούτε και μη περήφανος
Είμαι επειδή γεννήθηκα και θα πεθάνω ως Έλλην
Ήταν οι μέρες μου πολύ, πολύ μακριά
Κι από τους "Επιτάφιους" κι απ' τα "Ω ξείν' αγγέλλειν".

Θαλασσινά φιλιά!

Poet είπε...

Φοβερή συμπτώση και ταυτόχρονα αντίφαση. Να διαβαζεις το ίδιο βιβλίο και μάλιστα ως ρομαντική Ροζαμούνδη τον σκληρό ρεαλιστή Φύσσα. Και ενώ εσύ δροσίζεσαι στη θάλασσσα, εγώ να λιώνω στη ζέστη !!

Μου θυμίζει την ίδια τη ζωή, δεν νομίζεις; Καταιγιστικά ηλεκτρονικά φιλάκια.