Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φίλοι μου του διαδικτύου,
Συμπληρώθηκαν ήδη δεκατρία χρόνια από τον Ιούνιο του 2008, όταν με τη Λίνα Παπαδοπούλου αποφασίσαμε να ανοιχτούμε στο πέλαγος των Ελλήνων ποιητών του 20ου (και του 21ου !!) αιώνα. Με προσωπικές θεματικές ανθολογίες. Με ποιήματα για τον έρωτα και την αγάπη, για την κοινωνία και την επανάσταση, για το όνειρο και την ουτοπία, για τον χρόνο και τη μνήμη, για τη μοναξιά, για το ίδιο το ποιητικό φαινόμενο, για όλα τα αιώνια θέματα της λογοτεχνίας.
Στο διάστημα αυτό, διάβασα αναρίθμητες ποιητικές συλλογές, ξεφύλλισα εκατοντάδες τεύχη λογοτεχνικών περιοδικών, ανέτρεξα σε μερικές δεκάδες ανθολογίες από τη βιβλιοθήκη μου και προμηθεύτηκα άλλες, για να θυμηθώ τα αγαπημένα μου ποιήματα, να ανακαλύψω άλλα και έτσι να μοιραστώ μαζί σας αυτόν τον αμύθητο πλούτο της ψυχής.
Εκτός από τις θεματικές ανθολογίες, σκοπός μας ήταν να παρουσιάσουμε ξεχωριστά σημαντικούς ποιητές, ιδίως εκείνους που είναι λιγότερο γνωστοί έξω από τον στενό ποιητικό κύκλο. Επίσης, να σας γνωρίσουμε αξιόλογους νέους ποιητές, την ελπίδα και το μέλλον. Αυτό έχει ήδη γίνει για αρκετούς ποιητές και θα συνεχιστεί με ειδικά αφιερώματα σε πολλούς άλλους. Με τον τρόπο αυτό, συνεχίζουμε με τη δική μας οπτική τις άλλες αξιόλογες προσπάθειες ανθολόγησης που έχουν γίνει στο διαδίκτυο.
Το ιστολόγιο φέρει ένα δικό μου ποίημα ως προμετωπίδα, υπήρξε όμως, έως πριν έξι χρόνια περίπου, αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας. Συνεχίζω μόνος μου από τότε. Τα ποιήματα συνοδεύονται, σχεδόν πάντα πλέον, από πίνακες ζωγραφικής, εικόνες, σχέδια ή φωτογραφίες. Το ποίημα του Άρη Αλεξάνδρου στη στήλη «Το ποίημα που διανυκτερεύει», όπως και το δικό μου ποίημα ως προμετωπίδα της ανθολογίας, εκφράζουν τον αγωνιζόμενο άνθρωπο και το πνεύμα του ιστολογίου. Δραστικό αντίδοτο, ελπίζω, στη μοναξιά που ενεδρεύει μέσα μας.
Μερικούς μήνες μετά την αρχή αυτής της προσπάθειας, είχαμε τη χαρά να γίνει βασική συνεργάτιδά μας η πολύτιμη Τζούλια Φορτούνη. Η Τζούλια ανέλαβε να επιλέγει πίνακες και συνθέτει εικόνες για τα ποιήματα της ανθολογίας - μια πρωτότυπη δημιουργική εργασία. Τη Τζούλια διαδέχτηκε στον τομέα αυτό μια άλλη φίλη από την Αθήνα, η Γιάννα Αγγελοπούλου. Εδώ και έξι χρόνια περίπου, την εργασία αυτή έχω αναλάβει εγώ προσωπικά.
Βασικός συνεργάτης του ιστολογίου υπήρξε και ένας παλιός μου φίλος, ο ζωγράφος και λογοτέχνης Ντίνος Παπασπύρου. Κατά διαστήματα είχαμε τη βοήθεια και άλλων φίλων της ποίησης.
Μετά λοιπόν περισσότερους από 500 ποιητές με περισσότερα από 5.000 ποιήματα σε 14 θεματικές ενότητες, έχω πια συνειδητοποιήσει ότι το έργο αυτό δεν πρόκειται να τελειώσει. Δεν θα τελειώσει ποτέ γιατί η ποίηση δεν τελειώνει ποτέ. Δεν έχουν ακόμα ανθολογηθεί πολλοί σημαντικοί ποιητές και η ανθολόγηση άλλων δεν είναι πλήρης. Και το κυριότερο, παρά την παραδοσιακή μικροψυχία και μεμψιμοιρία στον τόπο μας, η ελληνική ποίηση γνωρίζει στις μέρες μας μια πρωτοφανή άνθιση.Οι παλιότεροι ποιητές δημοσιεύουν το έργο της ωριμότητάς τους ενώ εμφανίζονται συνεχώς αξιόλογοι νέοι ποιητές. Μέσα στην κοπριά φυτρώνουν εξαίσια λουλούδια.
Η έρευνα λοιπόν θα συνεχιστεί, παρά τη γενικότερη σοβαρή μείωση στην κίνηση των ιστολογίων, και θα προστεθούν στις ανθολογίες πολλοί ποιητές και πολύ περισσότερα ποιήματα. Με μοναδικό κριτήριο την ποιότητα. Πρόκειται ασφαλώς για μια φιλόδοξη προσπάθεια, ιδίως αν ληφθούν υπόψη οι τεχνικοί περιορισμοί ενός απλού ιστολογίου αλλά και ο περιορισμένος χρόνος που εγώ διαθέτω. Και κάτι ακόμα, νομίζω ιδιαίτερα σημαντικό. Η αγάπη όλων μας για την ποίηση δημιουργεί φιλικούς δεσμούς με ξεχωριστούς ανθρώπους που, πιθανότατα, δεν πρόκειται ποτέ να γνωρίσουμε από κοντά. Παράδειγμα η συνεργασία μου με τα άλλα μέλη της παρέας που υπήρξε σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρονική και τηλεφωνική. Και οι πολλοί κάτοχοι άλλων ιστολογίων που έχουν γίνει τακτικοί αναγνώστες μας. Νομίζω ότι αυτή είναι μια άριστη συστατική επιστολή για τη λειτουργία του διαδικτύου.
Ευχαριστώ θερμά τη Τζούλια, τη Λίνα, τη Γιάννα και τον Ντίνο, σας ευχαριστώ όλους.
Τόλης Νικηφόρου
9 σχόλια:
Εμ, έτσι είναι οι ατίθασες γυναίκες... (Τι; Καρφώνομαι; Εγώ;)
Εντάξει. Ξέρουμε ότι είναι χαριτωμένα και γοητευτικά τα αιλουροειδή αλλά δεν ξεχνάμε τα νυχάκια τους.
Έτσι Ποιητή μου. Γι αυτό σας αρέσει να μας παρομοιάζετε με αιλουροειδή (γάτες) παρά με σκύλους.
Η υποταγή θεωρείται μειονέκτημα μέχρι να αιμοραγήσετε από κάποιο αχάριστο νύχι.
Καλημέρες
Θέλει αντοχή..τόσο η υποταγή όσο και η ανάληψη της ευθύνης αυτού που υποτάσσεται.Ρόλοι πανάρχαιοι τούτοι δω, απαιτούν ελευθερία και αρετή..Για να υποταχθείς, αν το θες..και να λευτερωθείς..πάλι όταν θες..Επικίνδυνα παιχνίδια μα το θεό!
Έχεις δυνατή προσωπικότητα και μου είναι αδύνατον να σε φανταστώ ως γατούλα, Λίλιαν. Μάλλον ως σιβηριανή τίγρη, λιοντάρι του βουνού ή, ακόμη καλύτερα, ως τον οσελότο που περιγράφει ο Σεπούλβεδα σε ένα από τα γοητευτικά παραμύθια του.
Δεν μου αρέσει η υποταγή κανενός πλάσματος σε κανένα άλλο και καρφί δεν μου καίγεται για το τι πιστεύουν ή πρεσβεύουν τα άλλα αρσενικά. Προτιμώ να αιμοραγώ.
Καλή σου μέρα.
Και οι ακραίες καταστάσεις, "δεν με δέρνει, άρα δεν με αγαπά";
Γυναίκα-μυστήριο, από παλιά υπό εξερεύνηση, χωρίς μέχρι στιγμής (μάλλον και ποτέ) λύση.
Kαιρός να καταργηθούν αυτοί οι πανάρχαιοι ρόλοι, Όλγα μου. Καιρός να χειραφετηθεί η ανθρωπότητα. Καιρός για ισότιμες σχέσεις ελευθερίας, αλληλεγγύης και αγάπης.
Είμαι πρώτος στα κάθε είδους παιχνίδια αλλά εκεί ας παραμείνουν. Ως παιχνίδια.
Ο άντρας εκτρέφει τη γυναίκα-κότα, Ντίνο μου. Και αυτός φέρει την ευθύνη για εκείνα που μετά ειρωνεύεται.
Μακριά από μένα το παρφουμαρισμένο μυστήριο. Η γυναίκα που εγώ αγαπώ είναι η πασιονάρια. Σημαία σε όλους τους αγώνες.
Αυτά που είπα Τόλη ίσως δεν είναι μόνο θέμα "εκτροφής εξ ανδρός" αλλά και είδος περιστασιακής διαστροφής εξ ελαχίστων γυναικών.
Θέλουν δάρσιμο οι γυναίκες, όχι όμως βέβαια με μαστίγιο, αλλά με πολύχρωμα τριαντάφυλλα, όχι τα άοσμα εισαγωγής αλλά τα μυρωδάτα των αγρών.
Δημοσίευση σχολίου