Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

Φθινοπώριασε

(έργο του Ντίνου Παπασπύρου)
Εκεί που σου μιλούσα φθινοπώριασε
κι εγείρανε τα βλέφαρα
σα φύλλα δέντρων
φορτωμένα με βροχή.

Πριν απ’ το Φθινόπωρο
ήταν το Καλοκαίρι,
ένα Καλοκαίρι βαθυγάλαζο
κι ένα καράβι στ’ ανοικτά
άνοιγε πανιά μες τον αφρό
και πάνω στο κατάρτι
κάποιος που έφευγε
ολοένα κουνούσε το μαντήλι από μακριά
κάνοντας σου σήμα,
προσπαθώντας να σου μιλήσει,
να σου πει για τις στεριές
π’ αντίκρισαν τα μάτια του
κάτω από έναν ήλιο ακερμάτιστο,
κάτω από ένα φως ολόδικο του
κι ένα φεγγάρι που δεν πρόλαβες
ακόμα να γνωρίσεις.


Χρυστάλλα Μαγγανή
από τη συλλογή Το κοράκι και το δέντρο, 2010

15 σχόλια:

Μαρία Δριμή είπε...

Καλησπέρα, Τόλη. Γύρισα χθες από τη Σκωτία. Γλασκώβη και το σκοτεινιασμένο, ατμοσφαιρικό Εδιμβούργο. Βρήκα την όμορφη μελαγχολική ποίηση της Χρυστάλλας Μαγγανή να δένει-συνεννοημένα λες-με τον βροχερό συννεφιασμένο καιρό της Αθήνας. Μου άρεσε ιδιαίτερα το προηγούμενο ποίημα για τον πατέρα. σα να παραβρέθηκα κι εγώ στις τελευταίες του στιγμές.
Άλλη μία εξαιρετική επιλογή.

Poet είπε...

Καλημέρα, Μαρία. Παραδόξως, εμείς εδώ στη Θεσσαλονίκη έχουμε ωραίες λιακάδες αυτές τις μέρες. Φαίνεται ότι ο καιρός μας αποζημιώνει για τις συνεχείς βροχές τους προηγούμενους μήνες.

Κι εμένα με άγγιξε ιδιαίτερα το ποίημα για τον πατέρα. Χαίρομαι που συμφωνείς με τις επιλογές μου, ιδίως όταν πρόκειται για νέους ποιητές. Ξέρω πόσο πολύ έχουν ανάγκη τη θετική ανταπόκριση.

Χρυστάλλα Μαγγανή είπε...

Η συμπαράσταση σας λιγοστεύει τη μοναξιά και τη θλίψη μου.
Ευχαριστώ

το πετάλι είπε...

ωραιότατο ποίημα!
και το όνομα της ποιήτριας,
Χρυστάλλα, ένα γνήσιο Κυπριακό όνομα!

χρόνια πολλά και καλά
Τόλη μου,
να τα εκατοστήσεις!!!

Dinos-Art είπε...

Χρόνια πολλά Τόλη!
Σημαδιακό που η νίκη του φίλου μας Γιάννη Μπουτάρη συνέπεσε με τα γενέθλιά σου.

Poet είπε...

Εύχομαι να εξαφανιστεί εντελώς η μοναξιά και η θλίψη σου, Χρυστάλλα μου. Και να εμπνεύσει τη χαρά σου η ίδια η ζωή.

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

Poet είπε...

Σε ευχαριστώ θερμά, Νίκο μου. Χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα της Χρυστάλλας. Πρόσφατα έλαβα βιβλία και από άλλους αδερφούς Κύπριους ποιητές και σύντομα θα συνεχίσω με δικά τους ποιήματα.

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

Poet είπε...

«Η Θεσσαλονίκη ψηφίζει αύριο τον Γιάννη Μπουτάρη
από Tolis Nikiforou την Σάββατο, 13 Νοεμβρίου 2010 στις 2:06 μ.μ.

Οι προοδευτικοί, οι αριστεροί, οι υπεύθυνοι πολίτες της Θεσσαλονίκης, αντιπαρέρχονται τις προτροπές για αποχή, για λευκό και για άκυρο, και ψηφίζουν αύριο τον Γιάννη Μπουτάρη. Γιατί και ο ποιητής πρέπει να στέκεται όρθιος και να παίρνει θέση, γιατί αυτή η πόλη πρέπει να έχει μέλλον. Κρίνε για να κριθείς, όπως είπε ο Μανόλης Αναγνωστάκης».

Σε ευχαριστώ θερμά, Ντίνο μου. Παρέθεσα την ανακοίνωση που είχα αναρτήσει το Σάββατο στο facebook. Το καλύτερο δώρο για όλους μας η νίκη του Γιάννη.

Poet είπε...

Πολύ ωραίος ο πίνακας που μόλις είχες τελειώσει, Ντίνο μου, και απόλυτα ταιριαστός με το ποίημα της Χρυστάλλας. Σε ευχαριστούμε.

nameliart είπε...

Ένα πολύ όμορφο ποίημα που «ζωγραφίζει με λέξεις», συνοδεύει πολύ ταιριαστά μία πανέμορφη, ποιητική ζωγραφιά του Ντίνου!
Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!

το πετάλι είπε...

Ντίνο και Τόλη,
χάρηκα πολύ με τη νίκη του Μπουτάρη...επιτέλους!
όπως και με τη νίκη του Καμίνη
εδώ σ' εμάς...
ας είναι γεροί και ορεξάτοι
να αλλάξουν όσα περισσότερα μπορούν στις πόλεις μας...

ο όμορφος πίνακας του Ντίνου έδεσε με το ποίημα!

Poet είπε...

Καλημέρα και καλωσόρισες, nameliart. Διαπιστώνω με χαρά ότι γνωρίζεστε με τον Ντίνο και μόλις έριξα μια πρώτη ματιά στο ωραίο ιστολόγιό σου. Ελπίζω να γνωριστούμε καλύτερα το επόμενο διάστημα. Καλό χειμώνα πλέον.

Poet είπε...

Ο Καμίνης, ο Μπουτάρης και οι συνεργάτες τους είναι μια καινούρια, σχεδόν ποιητική, ελπίδα για τις μεγάλες πόλεις μας, Νίκο μου. Σε ένα γκρίζο και μελαγχολικό τοπίο και με όλους τους άλλους εναντίον τους. Μακάρι να πετύχουν σε ένα βαθμό τουλάχιστον.

ΥΑΚΙΝΘΗ είπε...

Τόλη , φύσηξε άλλος αέρας στη Θεσσαλονίκη .!
Σπάστε ένα ρόδι και κάντε μια ευχή , να μη τον πιάσει η γκρίζα "χάι" απόχη της Αθήνας και τα Μέγαρα .

Poet είπε...

Η ευχή μου για όλους μας, Υακίνθη μου. Να είμαστε σοβαροί, υπεύθυνοι και πατριώτες αυτές τις κρίσιμες στιγμές που περνάει η χώρα.