Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

Καταγωγή

Του Αγίου Νικολάου σήμερα, το ποίημα αυτό αφιερώνεται στη μνήμη του πατέρα μου και του πατέρα της Σοφίας, και στην ελπίδα που είναι ο γιος μας. Μνήμη και ελπίδα αγάπης.


τι νάχει απογίνει ο πατέρας
ατμός θαλασσινού νερού
κι ύστερα σύννεφο που ταξιδεύει ανατολικά
αφράτο χώμα μήπως
της γλάστρας στο περβάζι
λουλούδι που ανθίζει
αλλάζει χρώμα και μαραίνεται
ή μήπως άγγιγμα
εκεί που δεν υπάρχει χέρι
δάκρυ αλμυρό
εκεί που δεν υπάρχει μάτι
σπάνια χαμόγελο
που διαγράφεται αχνό στην πρωινή ομίχλη

σε ξένη χώρα γύρισε ο πατέρας
σε χώρα άγνωστη μα και παράξενα οικεία
κει που πηγάζει απρόσιτο το φως
και μεταγγίζεται στο βλέμμα των παιδιών
και μέσα σε οδυνηρή διαφάνεια
μου γνέφει

Τόλης Νικηφόρου
από την ανθολογία του Καστανιώτη

Τα ωραιότερα ποιήματα για τον πατέρα, 1998

19 σχόλια:

Poet είπε...

Χρόνια πολλά στον Νίκο Κομματά και σε όλους τους Νίκους και τις Νικολέττες του διαδικτύου.

55fm είπε...

Tόλη μου,
εξαιρετική η αφιέρωσή σου...
Χρόνια πολλά και όμορφα για το Νίκο σας!
Να χαίρομαι και εγώ το δικό μου!
Ευχές όμορφες και για το δάσκαλό μας, τον αγαπημένο μας Νίκο,τον αγαπημένο της αγαπημένης μας Τζούλιας!
Φιλιά!

Poet είπε...

Σ' ευχαριστώ, Ουρανία μου. Τις πιο θερμές ευχές μου και στον δικό σου Νίκο. Μεγάλο σουξέ αυτό το όνομα.

το πετάλι είπε...

όμορφο ποίημα, Τόλη
πολύ τρυφερό
κι ευαίσθητο!

να χαίρεσαι το Νικόλα σου...
σ΄ ευχαριστώ πολύ!

το πετάλι είπε...

καλημέρα Όλγα μου,

χρόνια πολλά και καλά
στο Νικολάκη σου...

φιλιά!

ΥΑΚΙΝΘΗ είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για το γιό σου POET .
Όλα της ζωής τα καλά στη ζωή του .
Χρόνια πολλά σ΄όλους της συντροφιάς που γιορτάζουν .

Η ελπίδα POET , τα παιδιά !
Τους χρωστάμε το μέλλον τους γιατί συναινέσαμε δυστυχώς στην υποθήκη του ,χρόνια τώρα .....
Την αγάπη μου .

Dinos-Art είπε...

Χρόνια Πολλά σε όλους τους εορτάζοντες της παρέας και στα βλαστάρια τους.
Καλημέρα.

ξωτικό είπε...

Χρόνια πολλά
ποιητικά και...."διψασμένα"

για να απαντήσω και στο προηγούμενο ....

"είναι η δίψα που μου δίνει ζωή όχι το νερό"
(Δ.Κατιώνη)

Αγγελικούλα είπε...

Χρόνια πολλά σε όλους τους Νίκους σας!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

πολύ τρυφερο το ποίημά σου Ποιητή μου!Έ΄χασα και εγώ τον πατέρα μου στα 20 μου,εναν πολυ γλυκό και ευαισθητο ανθρωπο.Νίκο κι αυτον τον λέγανε.Ευχές για τον γιόκα σου και για όλους τους Νικους που γιορτάζουν σήμερα!

Αγγελικούλα είπε...

Πρώτα ευχήθηκα στους Νίκους και μετά διάβασα στο ποίημα, Τόλη. Με συγκίνησε πολύ. Έχω χάσει κι εγώ τον πατέρα μου εδώ και σχεδόν 30 χρόνια και πολύ θα ήθελα να μπορούσα να τον δω ακόμα μια φορά και να του πω ότι τον αγαπώ.

Την καλησπέρα μου στην παρέα.

Poet είπε...

Νίκο, Υακίνθη, Ντίνο, ξωτικό, Αγγελικούλα, Πέλα, να είστε καλά, σας ευχαριστώ όλους θερμά για τις ευχές σας. Ας είναι τυχερός ο Νίκος μας και όλα τα παιδιά του κόσμου. Εκτός από τη δική μας αγάπη και προσφορά, χρειάζεται και η τύχη που πολλές φορές παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή.

Poet είπε...

Πέλα και Αγγελικούλα, εγώ τον είδα τον πατέρα μου μετά από πολλά χρόνια. Σ' ένα όνειρο ολοζώντανο.

Ήμουν σ' ένα δημόσιο χώρο και από δίπλα η πεθαμένη μητέρα μου σαν ψίθυρος μου είπε «σήκω να δεις και τον πατέρα σου, Τόλη» (οι δυο τους χωρισμένοι από τα έξι μου χρόνια).
Σηκώθηκα και είδα μπροστά μου τον πατέρα μου, πολύ νεώτερο από μένα τώρα, φρέσκο, καλοντυμένο, με κείνο το γλυκό χαμόγελό του. Τον αγκάλιασα με μια αφόρητη νοσταλγία, τον φίλησα και του είπε «μπαμπά, θέλω να έρθω κι εγώ μαζί σας».

Και πάνω εκεί άρχισα να κλαίω με λυγμούς μέσα στον ύπνο μου. Ξύπνησα και συνέχισα να κλαίω σαν απαρηγόρητο παιδί και η Σοφία με χάιδεψε για να με ηρεμήσει. Δεν έχω ξαναδεί όνειρο τόσο κοντά στην πραγματικότητα. Ας είναι στην άγια μνήμη και των δικών σας, Πέλα και Αγγελική.

Margo είπε...

Τις ευχές μου σε όλους τους Νίκους της παρέας και στο γιο σου Τόλη μου όλα τα καλά του εύχομαι.

Το όνειρό σου ήταν συγκλονιστικό κορύφωσε το συναίσθημα που μου άφησε το ποίημα.
Να σαι καλά να έχετε μια όμορφη νύχτα

IZA είπε...

Η νοσταλγία για τον πατέρα μετουσιώνεται σε αγάπη για το γιο, ο πόνος που μας προκαλεί το παρελθόν απαλύνεται με την ελπίδα για το μέλλον. Σε μια ξένη χώρα θα συναντηθούμε όλοι, σε μια άγνωστη χώρα θα ξαναγαπηθούμε. Φιλιά κι ευχές σε όλους τους αγαπημένους σας που γιορτάζουνε. Να είναι πάντα καλά και να τους αγαπάμε.

Poet είπε...

Σ' ευχαριστώ θερμά, Margo μου. Πόσο πολύ Θα ήθελα να πιστέψω ότι το όνειρο αυτό ήταν μήνυμα αγάπης από έναν άλλο κόσμο και όχι μόνο η δική μου λαχτάρα.

Καλό ξημέρωμα.

Poet είπε...

ΙΖΑ μου, το ποίημα αυτό περιλαμβάνεται στη συλλογή «Ξένες χώρες» που εκδόθηκε το 1991, λίγο μετά τον θάνατο της μητέρας μου, ακριβώς με το πνεύμα που περιγράφεις.

Να είστε καλά, εσύ και οι δικοί σου αγαπημένοι, σε ευχαριστώ θερμά.

Yiannis είπε...

Υπέροχο ποίημα Τόλη.Μνημόσυνο στον πατέρα.Να χαίρεσαι το γιόκα σου.

Poet είπε...

Ευχαριστώ πολύ, Γιάννη μου.