Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017

Το προσδόκιμον

                                                 Είμαι Βουδιστής επειδή πιστεύω στις αδυναμίες μου.
                                                 Χριστιανός, επειδή ομολογώ τις αδυναμίες μου.
                                                  Εβραίος, επειδή κοροϊδεύω τις αδυναμίες μου.
                                                  Μουσουλμάνος επειδή πολεμώ τις αδυναμίες μου.
                                                                      Ατίκ Ραχίμι (Αφγανός συγγραφέας)
                                                                                                     



Ξέρω, το λογικό είναι να φύγω εγώ πρώτος.
Κάτι το της ζωής προσδόκιμον, κάτι η στατιστική,
οικογενειακά ιστορικά, οι σπατάλες της νεότητας, οι υπερβολές,
εκεί οδηγούν με ακρίβεια , εκεί θα καταλήξουν.
Όμως σε όνειρο, ευτυχώς μεσημεριάτικο, είδα πως εσύ έφυγες
κι εγώ είχα κατακλυστεί στο κλάμα και με δάκρυα ωκεανό
σε ξεπροβοδούσα.

Ξύπνησα κάθιδρος , κατάλαβα τι είχε γίνει, κι άρχισα να παρακαλάω
τον Βούδα στην αρχή, τον Γιαχβέ, ύστερα τον Χριστό,
κατόπιν τον Μωάμεθ, τον Δία τον νεφεληγερέτη, τις μάνες τους
και τις γυναίκες τους, κι ύστερα κάτι Αγίους της πατρίδας μου,
οσίους, μάρτυρες και νεομάρτυρες, ντερβίσηδες και σεβαστούς ραβίνους, 
εγώ να φύγω πρώτος, όταν έρθει η ώρα, στιγμή μη μείνω με την απουσία σου
μετέωρος μη μείνω με την ανάσα σου να αιωρείται γύρω μου, τη ματιά σου
να με χαρακώνει όταν κάνω ζαβολιές, τη μνήμη σου που θυμάται
τα πάντα όταν σου λέω ιστορίες παλιές, μη μείνω τέλεια, απέραντα,
απόλυτα,
έρημος.





Γιάννης Καρατζόγλου
από τη συλλογή Εγγραφές κλεισίματος, 2017


Δεν υπάρχουν σχόλια: