Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

Η ψυχαναλύτριά μου


Georges Braque - Figure

Η ψυχαναλύτριά μου
η όμορφη με το άσπρο δέρμα
και τα καστανά, ίσια, καρέ μαλλιά

μου τα λέει μια έτσι
                         μια αλλιώς

κι εγώ θυμώνω
                      μα το κρύβω
για να γράψω και 
                        να μη με εγκαταλείψει
να με στείλει αλλού ...

Στα έξι χρόνια την 
                        περάσαμε τη κρίση μας.
Αλλά το 'χω για σκοπό ζωής
                      να μην της φύγω
μια που μου ξανάδωσε φωνή
και μ' έσωσε από 
                         αυτοκτονίες φανταστικές.

Και γιατί, την αγαπώ ...

Θες που ανέχτηκε τις
                      σεξουαλικές μου προτιμήσεις
θες γιατί μου μιλάει πότε-πότε
                        για τον εαυτό της
την τέχνη και τα γράμματα
για κοινωνικά
πολιτικά
για φεμινιστικά και άλλα
θες γιατί με αφήνει
-νομίζω της αρέσει-
να της διαβάζω ποιήματα
δικά μου κι αλλωνών

μα και γιατί μου διαβάζει
εκείνη κάπου-κάπου
ωραία αποσπάσματα

θες γιατί έχει
                       ευφράδεια μεγάλη.

Θες - και κυρίως - που
            κατάλαβε τον πόνο
                             μου για την μητέρα:

Πάνω από μιάμιση δεκαετία
αγωνίζομαι με χίλιους τρόπους
να την προστατέψω από 
                                  τον θάνατο

πότε με τους γιατρούς
πότε με τα λογάκια μου
πότε - παλιότερα -
          με τις βολτούλες μας
πότε με τα ποιήματα πια
          που της διαβάζω
των μεγάλων ποιητών.

Ας είναι ενενήντα έξι
ας έχει άνοια σε στάδιο
                                 τελικό ...

Τόσα μου έδωσε:
ταλέντο, θέληση, σπουδές
και προπαντός αγάπη.

Σαν την ψυχαναλύτριά μου
πότε αυστηρή πότε
                                     γλυκιά και τρυφερή.

Μοιάζουν οι γυναίκες 
                                   της ζωής μου.
Όλο αγάπη κι όλο αντιφάσεις ...


Χαρά Χρηστάρα
από τη συλλογή Παρουσίες-Απουσίες, 2014
Ενότητα : Οι γιατροί μου

Δεν υπάρχουν σχόλια: