Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

καταβύθιση


έβγαλα βόλτα σήμερα
την κόρη μου στο πάρκο
την κρατούσα απ’ το χέρι και προχωρούσα
στην παιδική χαρά με τις κούνιες
τις τσουλήθρες τις τραμπάλες τα μονόζυγα

τι συνέβη τώρα κι έγινε
η κόρη μάνα μου κι εγώ
το παιδί που την άρπαζα
απ’ το φουστάνι κι έτρεμα
να μη μου φύγει και τη χάσω
ποτέ δεν το κατάλαβα αναγνώστη

έτρεμα μόνο ελάφι στο δόκανο
κι απ’ την πολλή την ένταση
να τρέξει ο χρόνος
να γλιτώσω από τον τρόμο
έγινα γέροντας
και δίπλα η κόρη μου γυναίκα πλέον
να με βαστάζει από το μπράτσο
βόλτα πηγαίνοντάς με στο πάρκο
σακάτη από τα γηρατειά

κι η τρομάρα του παιδιού
είναι αλήθεια μου πέρασε
γιατί εκεί που έφτασα
δεν είχα τίποτα πια να χάσω

μ’ αδράχνει τότε ακόμα πιο μεγάλος τρόμος
- που δεν είχα τίποτα πια να χάσω –
πολύ μεγάλος τρόμος αναγνώστη
τόσο μεγάλος και βαρύς που γλιστράω
από της κόρης μου το χέρι
και βουλιάζω
βουλιάζω μες στην καταπράσινη
τη χλόη του πάρκου

Στάθης Κουτσούνης
από τη συλλογή Έντομα στην εντατική, 2008

2 σχόλια:

Τζούλια Φορτούνη είπε...

παράξενο ποίημα...
το διαβάζεις και μετά από ώρες αρχίζει να δουλεύει μέσα σου...
σαν το αίνιγμα της σφίγγας...έρχεται λυτρωτικά η λύση...

"στην παιδική χαρά με τις κούνιες
τις τσουλήθρες τις τραμπάλες τα μονόζυγα" εικονιστική προεξαγγελτική παράθεση της ανατροπής που στη διάσταση του χρόνου καταπίνει τις στέρεες δομές και σπονδυλωτά αποκαλύπτεται...από την σταδιακή παρακμή ως τον πιο μεγάλο τρόμο της καταβύθισης...
κι εκείνη η προσφώνηση του ποιητή στον αναγνώστη...σήμα λάθους συναγερμού..γιατί...
τυχεροί εμείς που έχουμε τόσα να χάσουμε και με βαριά και εξουσιαστικά βήματα βαδίζουμε πάνω σε κινούμενη άμμο...
και πώς γίνονται τα δυνατά αδύνατα
και τα παντοτινά εφήμερα...

κοίτα τι παθαίνει κανείς με μια βόλτα σε μια παιδική χαρά....

Poet είπε...

"the mind is its own place; and in itself can make hell of heaven, heaven of hell."